Потрібна допомога? 0800 35 86 65

МОВА САЙТУ

Встановити українську за замовчуванням?

Підтвердити

STÜSSY. НА ГРЕБЕНІ STREETWEAR

Країна: США / Дата створення: 1980-ті роки / Засновник: Шон Стуссі

ХТО ТАКИЙ ШОН СТУССІ?

Каліфорнієць Шон Стуссі — піонер і законодавець вуличної моди, який у 1980-і змінив розуміння повсякденного одягу й збагатив streetwear.

Саме з його подачі, бренд Stussy стали першим із неспортивних брендів розміщувати свої лого на всіх предметах одягу. Раніше таке дозволяли собі тільки спортивні команди.

Творча особистість та з самого дитинства захоплений серфер, Шон вже в 13 років створив свою першу дошку, а через два роки влаштувався на роботу в компанію з виробництва інвентарю для серферів. У шкільні роки він робив дошки для себе і своїх друзів у своєму гаражі й, будучи фанатом своєї справи, після закінчення школи (1979-й рік) перебрався ближче до океану, переїхавши в Лагуна-Біч.

НАРОДЖЕННЯ ЛОГОТИПУ

Щоб зробити свої дошки особливими, Шон застосовував навички, що дісталися йому від батьків, які володіли друкарнею  — використовував графіку, малюючи на дошках маркером своє прізвище. Так народився логотип Stussy.

Є версія, що це графіті імітувало підпис дядька Шона, художника абстракціоніста Жана Фредеріка Стуссі.

Є кілька версій щодо появи лого Stüssy на одязі. За однією з них це сталося, коли Шон використовував лого для футболок і толстовок для стимуляції продажів своїх серфбордів. Речі він продавав на узбережжі для місцевої тусовки прямо зі своєї автівки. Пізніше Шон почав скуповувати в магазинах військово-морського одягу штани і обрізав їх. Так у його асортименті з'явилися шорти-бермуди.

Однією зі знакових подій в історії Stüssy стало запрошення Шона на трейд-виставку «Action Sports Retailer» у Лонг Біч. Для залучення уваги до стенду, Шон разом зі своїм приятелем зустрічали відвідувачів у чорних футболках із графічним написом Stüssy. Ця подія вважається другою версією появи логотипу компанії на одязі. По завершенню виставки хлопцями було продано 24 дошки і близько 1000 футболок.

Після приголомшливого успіху з їх продажем, Шон вирішив переглянути напрямок своєї діяльності й зрозумів, що продавати одяг вигідніше і простіше, ніж борди.

ПОЧАТОК

Через пів року, Шон Стуссі знову взяв участь у виставці, але тепер у його асортименті також були шорти і шапки. Дізнавшись про бізнес свого племінника, тітка Шона запропонувала себе в якості швачки, що наблизило бренд до створення власного дизайну одягу. Незабаром Шон доповнив команду однодумцями — Полом Міттельманом й Джеймсом Джеббом. По секрету скажемо, що Джебб — майбутній засновник Supreme, який у 1989-му році відкрив у Нью-Йорку магазин Union.

Спочатку Stussy був лише корнером у чужому торговому просторі, але з часом одяг бренду, просочений духом пост-панку, реггі та нью-вейву, дуже полюбився музикантам, скейтбордистам та діджеям. Всі вони прагнули стати частиною спільноти «International Stussy Tribe».

ЗОРЯНЕ КОМЬЮНИТИ INTERNATIONAL STUSSY TRIBE

Одним із шанувальників ком'юніті International Stüssy Tribe був Алекс Тернбулл, відомий як Алекс «Бейбі». Уродженець Лондона, він переїхав працювати хіп-хоп діджеєм до Нью-Йорку, де познайомився з музикантом Жюлем Гейтоном. Друзі стали тими, кого Пол Міттельман також запросив приєднатися до Stussy.

Була історія, коли Шон відвідав нічний клуб, де грав Алекс і запропонував виступаючим куртки «Stussy Tribe» з логотипами, їх іменами і написом «Staff».

Команда «Stussy Tribe» з часом доповнилася перукарем Джеймсом Леброном, засновником Gimme Five Майклом Копельманом, гітаристом групи The Clash Міком Джонсом, хіп-хоп продюсером Данте Россом, Роббі Джефферсоном, та Кітом Хафнагелем, творцем бренду HUF.

«Stussy Tribe» став грамотним маркетинговим проєктом, адже всі відомі особистості, які виявляли прихильність бренду і були його прихильниками, просували компанію абсолютно безкоштовно та безкорисливо.

Колективу однодумців було пошито куртки з їх іменами.

ІСТОРІЯ

1984. Шон Стуссі разом зі своїм другом Френком Сінатрою Джуніором офіційно зареєстрували власний бізнес і запустили виробництво одягу. Допомогли їм у цьому фінанси Френка.

У першу колекцію одягу увійшли: «університетські» куртки, кепки, футболки та толстовки з логотипом бренду. Це був класичний розслаблений серферский одяг спортивного стилю з елементами високої моди просочений духом панка. Основними клієнтами тоді були серфери, скейтбордисти, панки та інші представники субкультур.

1986. Успішний випуск бейсболок «Big Ol 'S». Вважається, що Stussy став першим брендом, який створив бейсболки, що перестали асоціюватися зі спортом, а стали повноправним повсякденним аксесуаром.

1988. На MTV виходить передача «Stüssy x Yo!» про історію репу в Америці.

На початку 90-х в Нью-Йорку в районі Сохо на Манхеттені відкрився перший магазин бренду, перетворивши Stussy з компанії для серфінгу на популярний бренд одягу, яким зацікавилися виконавці хіп-хопу й репу.

1991. Восени цього ж року Stussy потрапляє на сторінки журналу «TIME» зі статтею «Where Surf Meets Rap», де про нього розповідали як про молодий бренд.

1992. Stussy створює обмежену лінію одягу для жінок «Stussy Sista» — обтягуючі речі в ретро-стилі 70-х років.

1996. У компанії виникли проблеми: логотип бренду почали плутати з логотипом бренду «Mossimo». Плюс на ринку з'явилися конкуренти — інші хіп-хоп бренди, які заволоділи частиною аудиторії. Розчарований таким станом справ Шон Стуссі залишає компанію, продавши контрольний пакет акцій своєму компаньйону Френку Сінатрі.

Френк переглядає підхід до бізнесу і збільшує обсяг експорту до Європейських країн та до Японії, а також робить ставку на коллаби з популярними брендами. У компанію приходить Нік Бауер — дизайнер, який багато років працював у будинках Valentino й Versace, зайнявшись лінією Stussy Deluxeа.

Шон же через кілька років створює компанію під назвою «S / Double Shop», що спеціалізується з випуску футболок, бейсболок й виробництві дощок для серфінгу.

1997. Спільно з японською компанією «Casio» бренд створює колекцію годинників «DW-6900» лінії G-Shock, вперше в світі розмістивши на готових виробах логотипи обох марок. У цьому ж році креативним директором бренду стає Пол Мітеельман, який пропрацював у бренді з початку дев'яностих, поки не пішов до adidas у 2011-му.

1998. Надихнувшись створенням жіночого одягу, Stussy реєструє товарний знак «Stussy Sista».

В кінці 90-х «Stussy» стає спонсорами своєї команди скейтерів на великих міжнародних змаганнях.

2000-е. Купівлею Stussy був зацікавлений творець імперії Diesel та інших модних брендів — Ренцо Россо, але Френк йому відмовив.

Бренд успішно співпрацює з популярними компаніями і особистостями, веде активну соціальну і маркетингову діяльність, організовує і спонсорує різні івенти.

2000. Перша і відразу успішна колаборація з Nike — «Nike X Stussy Huaraches» з кросівками Huarache LE. Через два роки випущено також Nike Blazer Mid, які отримали статус колекційної моделі.

У цьому ж році за порадою фотографа Роббі Джефферса Stüssy бере курс на скейтбординг і заводить власну скейт-команду.

2008. Компанія створює новий проект S / Double, де назва — похідне від прізвиська E-Double репера Еріка Сермона. У період з 2011 по 2013 магазини проєкту було відкрито в Монтесіто, Каліфорнії, Токіо та Фукуоці. Він також відзначився співпрацею з Porter  й Reigning Champ, але незабаром все це затихло.


2010-і
роки багаті для Stussy спеціальними колекціями і колабораціями з брендами: Bape, Carhartt WIP, Dickies, Cactus Plant Flea Market, Nike, New Balance, Parra, Birkenstock, Gramicci, Woolrich, Dr. Martens, Clarks Originals  тощо.

Також компанія продовжує активно підтримувати Stüssy Tribe, випустивши капсулу «університетських» курток для A$AP Rocky, засновника французького люксового стрітвіру Pigalle Стефана Ешпула і художника Брента Роллінза.

2010. Компанія масштабно відзначає тридцятиріччя лімітованим ювілейним релізом та низкою колаборацій з дружніми марками і артистами — Supreme, РАМ, Neighborhood, The Hideout, Slam Jam й художником Claw.

2011. Бренд посідає перше місце в списку найвпливовіших вуличних брендів на думку Боббі Хандредса, творця марки The Hundreds й аналітика ринку стрітвір-одягу на замовлення журналу Complex.

2020. Своє сорокаріччя Stussy зазначає колабораціями з Ріком Оуенсом, Верджіліо Абло, Марком Джейкобсом, Такахіро Міясітой й Мартіном Роузом. Кожним дизайнером було обрано благодійну організацію, куди пожертвувати частину виручки з продажів мерчу. Також до ювілею випущено капсулу з Comme des Garçons CDG, куди увійшли брендовані бомбери, коуч-джекет, футболки, штани та аксесуари.

У цьому ж році знову вийшов коллаб з Nike. Було представлено два варіанти кросівок Nike Air Zoom Spiridon Caged 2, доповнених колекціями одягу.

Зараз. Stussy залишається прогресивним брендом з максимально простою і зрозумілою філософією —  на першому місці бренд, а на другому прибуток. Тому він постійно експериментує і залишається одним із найвпливовіших streetwear брендів. Команда як і раніше сповнена ентузіазму і готова творити.

Своїм прикладом бренд надихнув гравців світу моди на створення своїх власних брендів. Серед них був Хіроші Фудзівара, засновник Fragment Design та учасник тріо Nike HTM. Фудзівара назвав Шона Стуссі людиною, який надихнув його на створення бренду GOODENOUGH. На створення свого бренду Undefeated також надихнувся підприємець Едді Круз.

КОЛЛАБОРАЦІЇ БРЕНДА

Особливе місце займають коллаби з Nike, про які ми писали вище. Випуск культових кросівок містять такі моделі як Court Force, Dunk у версії Low та High, Free Trainer 5.0, Sky Force 88 Mid, Trainerendor Low та Air Max 95.

Також бренд відзначився коллабами з: Supreme, NEIGHBORHOOD, Converse, Fred Perry, Carhartt WIP, COMME des GARÇONS, Dr.Martens, Nike SB, Dover Street Market, Champion, Bob Marley, Bape, Dickies, Cactus Plant Flea Market, New Balance, Parra, Birkenstock, Gramicci, Woolrich, Clarks Originals.

В OSTRIV бренд представлено футболками, світшотами, худі, светрами, брюками, шортами, сорочками, куртками, купальниками та головними уборами.

Ostriv store це

Оригінальні товари відомих брендів

Доставка по всій Україні*

Доставка кількох розмірів на примірку по Києву

Просте повернення і обмін
того, що НЕ підійшло

Магазини в Києві та Львові