Karhu. Кроссовки победителей
Фінський бренд Karhu вже більше ста років створює кросівки для спортсменів, які беруть участь в олімпіадах. Щоб розповісти про бренд, ми зібрали для вас ключові події компанії, які стали вагомими в її історії.
Отже, поїхали!
ІСТОРІЯ
1916. В околицях Гельсінкі відкрилася невеличка майстерня під назвою «Ab Sportartiklar Oy», де продавалися лижі, лижні палиці та інша екіпіровка для зимових видів спорту, зроблена з фінської берези.
Продукція відрізнялася легкістю, була гнучкою і давала спортсменам перевагу на турнірах — спочатку в Фінляндії, а потім і за кордоном. Незабаром фабрика спробувала свої сили в створенні шипованого взуття.
1917. Компанія Karhu здійснила свій перший забіг у США зі спортсменом Ханнесом Колехмайненом.
Це був чотириразовий олімпійський золотий призер і перший, хто отримав прізвисько «Літаючий фін». Пізніше всіх бігунів, які показали видатні результати, стали називати літаючими фінами. Другим був Віллі Рітола.
1920. Назва компанії змінюється з «Ab Sportartiklar Oy» на Karhu, що в перекладі з фінського означає «ведмідь». Як і раніше, на логотипі назва проілюстрована великим бурим ведмедем на лижах. Незабаром Karhu стала офіційним екіпірувальником Фінляндії на Олімпійських іграх. Фінський бігун Пааво Нурмі в кросівках Karhu встановив 22 офіційних світових рекорди і виграв 12 олімпійських медалей у низці змагань на Олімпійських іграх (Олімпійські ігри 1920 в Антверпені та Олімпійські ігри 1924 у Парижі).
У 1920-х і 1930-х роках засновник Karhu Арно Хохентал заохочував працівників своєї фабрики виходити на вулицю в обідню перерву і тренуватися. Ця ініціатива окупилася, коли на Олімпійських іграх 1932-го року в Лос-Анджелесі, двоє співробітників Матті Ярвінена (метальник списа) і Лаурі Лехтінен (бігун на довгі дистанції), завоювали золоті медалі. Фінляндія була четвертою за популярністю країною на іграх, а Karhu став офіційним постачальником обладнання для олімпійської збірної.
Під час Другої світової війни компанія підтримувала фінську армію, виробляючи камуфляжну форму, намети, армійське взуття, рюкзаки та лижі. Пізніше Karhu продовжила свій шлях у світі спорту.
1952. Фіни виграли на Олімпійських іграх у Гельсінкі 15 золотих медалей і бренд Karhu став ще більш відомим.
Також рік став знаковим для логотипу бренду. У той період логотипом Karhu — це були «три смужки». Саме вони зацікавили Адольфа Дасслера, засновника adidas.
Дасслер зауважив, що взуття його бренду непримітне, не помітне здалеку на виступах спортсменів і, отже, не запам'ятовується. Інша справа «три смужки» Karhu, які відразу кидалися в очі. Так, зацікавленість Аді привела до того, що лого було викуплено за легендарні дві пляшки віскі й суму, еквівалентну сьогодні 1600 євро.
Сталося це за підсумками Олімпіади 1952-го року у Франкфурті, куди Дасслер запросив делегацію Karhu. Саме там проходила чергова виставка спортивних товарів adidas.
Новим логотипом Karhu з тих пір стала буква «М». Вона була взята від слова «Mestari», яке означає «чемпіон».
Новий лого Karhu було офіційно зареєстровано у 1960-му році й збіглося з випуском перших класичних тренувальних кросівок Trampas. З'явилися дві версії: з буквою «M» для бігу і без неї для повсякденного носіння.
1970-ті роки запам'яталися тим, що Karhu розробив першу запатентовану систему міжподошви Air Cusion для свого бігового взуття.
1982. З'явилися кросівки Albatross, які відмінно продавалися і, за заявою компанії, конкурували з Nike Cortez та adidas Stan Smith.
1984. Бренд вивів у продаж баскетбольну модель Harlem Air — шкіряні високі кросівки з чудовою підтримкою щиколотки і двома точками повороту на підошві — тодішнім нововведенням.
1986. У результаті співпраці з університетом Ювяскюля (Jyväskylä), з'являється технологія «Fulcrum». На відміну від стандартної амортизації, де у моделі була можливість «відплигувати» від низу до верху, нова розробка «рухала вперед». Це допомагало спортсмену істотно економити енергію.
2000-і. На честь святкування 100-річчя компанії, Karhu запустила лінію ретро кросівок у стилі lifestyle. Колекція Karhu Originals складалася з культових силуетів (у тому числі Aria, Synchron та Fusion 2.0, які колись вважалися найкращими в світі), яким було дано сучасне оновлення. У 2000-х бренд також почав створювати колаборації, в тому числі з Colette, Patta, Concepts та Sneakersnstuff.
2016. Щоб забезпечити бігунам новий рівень комфорту, Karhu розробляє модель Ortix Fit, яка задовольняє потребу бігунів з надмірним або недостатнім пронацією. Межподошва Ortix — тривимірна конструкція, що накладається поверх м'якої підошви. Вона побудована аналогічно ортопедичної устілки, але розташована не в верхньому шарі.
2018. У співпраці з компанією Fleet Feet, Karhu використовує технологію fit id (3D-сканування стопи) для розробки першого взуття, створеного на основі подібних результатів.
Одяг від Karhu
Бренд відомий також спортивною екіпіровкою та повсякденною класикою.
Одяг для чоловіків: майки, куртки, футболки, лонгсліви.
Асортимент для жінок: майки, футболки, лонгсліви, легінси, вітровки.
В OSTRIV бренд представлено кросівками з натуральної шкіри з замшевими й текстильними вставками.