Ті, хто займається бігом, аматори або професійні спортсмени, всі розуміють складність процесу та супутні проблеми зі здоров'ям. Тому так важливо усвідомлено підійти до вибору взуття.
ЗДОРОВ'Я ТВОЇХ НІГ
HOKA ONE ONE — взуттєвий бренд, який дає відчуття польоту. Навіть слоган компанії звучить як "time to fly" —"час літати".
Компанія вважається найбільш швидкозростаючою в світі з виробництва кросівок. Її взуття неймовірно легке і дозволяє ногам рухатися природно та з максимальним комфортом, ніби ви літаєте над землею. Навіщо ж бігати, якщо можна літати?
ВИНАХОДЖУЮЧИ КРОСІВКИ НАНОВО
Радикальні зміни часто відбуваються під час спроби вирішити просту проблему.
Первинною метою HOKA ONE ONE було поліпшити витривалість бігунів, розробивши взуття, яке б допомогло швидше спускатися з гори. Захопившись його розробкою, бренд практично заново винайшов кросівки.
Розробляючи їх, дослідники вночі займалися трейлраннінгом, а вдень гравітаційними видами спорту застосовуючи принцип «форма наслідує функцію».
Рішенням стала модель, яку спочатку виробники взуття не сприймали всерйоз, але проте його було із захопленням сприйнято бігунами, які почали вигравати в ньому змагання, що привернуло увагу покупців.
Зміна конструкції дала можливість спортсменам долати в складних умовах до 100 миль. У результаті нове взуття також полегшило спортсменам не лише спуск з гори, а й підйом вгору.
СЕКРЕТИ КОНСТРУКЦІЇ
Міжподошва у вигляді м'якої подушки схожа на маршмеллоу. Надлегкі й нескінченно м'які міжподошви HOKA ONE ONE різної товщини забезпечують чудову амортизацію, комфорт й підтримку стопи.
Підошва Meta Rocker у вигляді колеса. Така форма підошви дозволяє повільно перекочуватися з п'яти на носок і назад.
Active Foot Frame — активна опора для ноги у вигляді ковшового сидіння. Вона діє як ковшоподібне сидіння в гоночному автомобілі утримуючи п'ятку і надійно втискаючи ступню в міжподошву.
Інтелектуальна підвіска PROFLY. Двокомпонентна міжподошва PROFLY полегшує крок забезпечуючи унікальну м'яку посадку, але досить різку ходу.
J-FRAME — стабільність і свобода. Інноваційну технологію розроблено для боротьби з гіперпронацією і вона забезпечує щільну об'ємну підтримку піною на медіальній ділянці, де ступня зазвичай скочується всередину.
Шар з вуглецевого волокна. Такий прошарок дозволяє агресивну динаміку. Шар загинається під пальцями ніг і забезпечує повільний перехід під час ходьбі й бігу.
HUBBLE HEEL — безперервний рух. Грунтуючись на спадщині HOKA ONE ONE, подовжена п'ята призначена захищати від струсу при ходьбі, створюючи повільні перекати.
ІСТОРІЯ БРЕНДА
2006. Відомий ультра-марафонець і трейлраннер Ніколя Мерму (Nicolas Mermoud) бере участь у трейловому забізі на 166 км і займає восьме місце.
2007. Ніколя Мерму посів третє місце на змаганні Ultra-Trail du Mont Blanc. У той період він відчував величезне навантаження на м'язи та суглоби. Це відчувалося при швидкому спуску під гору, тому постійна напруга заважала йому розкрити свої можливості. Він потребував взуття, яке б зменшувало навантаження та забезпечувало ефективну амортизацію на гірських маршрутах.
2008. Ніколя Мерму усвідомив потребу в високоамортізірованому взутті. Початком історії HOKA ONE ONE вважається зустріч Ніколя з Жан-Люком Діаром (Jean-Luc Diard), виконавчим директором Salomon Group. Той був відомим своїм креативним підходом до нових технологій у спорті й до моменту зустрічі з Ніколя вже мав ідею зі створення кардинально нової концепції бігових кросівок.
Мерму та Діар, будучи досвідченими бігунами знали, що в першу чергу необхідно захистити суглоби від ударного навантаження і створити комфорт під час бігу на довгі дистанції. Тому головною ідеєю стало збільшити амортизацію за рахунок збільшення товщини підошви і всього кросівка. Вони надихнулися принципом «негабаритних технологій» — збільшена площа торкання збільшує стабільність і контроль руху.
Створити ідеальний склад для підошви допомогли хіміки китайської взуттєвої фабрики з'єднавши 10 хімічних речовин і різні методи спікання матеріалів. Як результат — легка, м'яка, і дуже товста піна в 29 мм з чудовою амортизацією. У порівнянні з традиційними, нова підошва HOKA ONE ONE була товща на 18 мм, що забезпечило більш ефективне гасіння ударного навантаження.
Один із перших прототипів кросівок HOKA ONE ONE мав високу підошву в області п'яти в 35 мм, а в зоні носка — 29 мм, тому перепад становив всього 6 мм. Він був практично природним і знижував стомлюваність оберігаючи від травм. У традиційних же бігових кросівках перепад варіювався від 8 до 12 мм і створював додаткове навантаження на п'яту знижуючи швидкість, ефективність і провокуючи отримання травми голеностопа і колінних суглобів.
2008. Карл Мельцер, переможець 35 трейлових забігів на 100 миль і один з видатних ультра-марафонців США, протестував прототип HOKA ONE ONE "Mafate" й відразу став фанатом моделі. Він був першим спортсменом, хто виступив зі спонсорською підтримкою бренду.
2009. Дебют кросівок відбувся на 169-кілометровому трейловому забізі. На розминці їх протестували п'ятеро спортсменів і ефект був настільки позитивним, що вони вирішили бігти в них весь марафон.
2010. В офіційний продаж надійшла перша модель кросівок "Mafate" й спочатку вона користувалися попитом лише в деяких регіонах США. Щоб збільшити обсяг продажів, слідом на ринок вийшла модель "Bondi B" — кросівки для бігу по асфальту, а потім і модель "Stinson B Evo". У той час дизайн кросівок був незвичним та насторожував. І це стало головною перешкодою в розвитку бізнесу Hoka.
Той період виявився непростим для компанії. На американському ринку бренд чекала перешкода у вигляді повального захоплення природним бігом, що мало на увазі взуття на дуже тонкій підошві, а то і зовсім біг босоніж. Не допомагало ситуації з розкручуванням і те, що взуття HOKA ONE ONE було орієнтовано на професійних спортсменів і ультра-марафонців.
2011. Вартість пари кросівок HOKA ONE ONE досягла 160$ й на думку бренд-менеджера компанії у неї був великий потенціал за умови грамотного фінансування.
2013. Жан-Люк і Ніколя звернулися до компанії Deckers, яка володіла брендами Teva та UGG, й запропонували придбати права на HOKA ONE ONE. Операція була успішною і в тому ж році в Америці відкрилися перші 6 точок продажів кросівок, і за три роки обіг компанії виріс з 5 до 100 мільйонів доларів.
Зараз. Кросівки бренду стали абсолютно досконалим продуктом поєднавши в собі всі необхідні характеристики для комфортного, здорового і продуктивного бігу, а також чудовий дизайн, який користується популярністю.
У OSTRIV ми зібрали найкращі моделі бренду. Вибирайте те, що до душі вже зараз!