Universal Works — про одяг із душею: інтерв’ю з Девідом Кейтом
Друзі та гості OSTRIV | 13 серпень 2025
Universal Works займає особливе місце в наших серцях.
Це бренд, що надихає нас — своїм ремісницьким підходом, людяністю, відчуттям якості, яка не потребує гучних слів. Ці речі носять роками — і не тому, що це «тренд», а тому що в них дійсно є сенс.
Як офіційні представники Universal Works в Україні, ми мали нагоду особисто поспілкуватися з Девідом Кейтом, співзасновником бренду.
Ми поговорили про сталість, спільноту, улюблені речі, музику — і про те, чому чесність у деталях має значення.

1. Universal Works займає особливе місце в наших серцях.
Нам близькі ваші цінності — ремісницький підхід, увага до деталей, любов до життя, що відчувається в кожній колекції. У часи, які ми переживаємо зараз, це надихає. Як вам вдається залишатися вірними собі, створюючи речі, які відгукуються вам особисто, — і при цьому не втрачати актуальність у такому мінливому світі?
Дуже приємно це чути, дякую. Думаю, для нас це справді щось дуже особисте. Із самого початку Universal Works ми хотіли побудувати компанію на чесності та принциповості — бути добрими до всіх: до команди, постачальників, клієнтів. Бути “добрим сусідом”, навіть якщо той, з ким ми працюємо, знаходиться далеко. Ми прагнемо створювати найкращий можливий одяг — речі, які служать довго. Ми стежимо за трендами, але не слідуємо за ними; орієнтуємось у глобальному ринку, але тримаємось свого шляху й бачення.
2. Спільнота — це серце Universal Works.
Від гасла Peace, Love & Soul до колаборацій з друзями та рітейлерами — спільнота завжди була в центрі вашої філософії. Як вам вдалося її сформувати та масштабувати у світовому контексті? І що порадите брендам, які прагнуть підтримувати зв'язок зі своєю аудиторією, незважаючи на відстань?
Для нас усе починається з клієнта — чим ми можемо допомогти, що їм від нас потрібно, як залишатися для них актуальними? Наші рітейл-партнери — це наша життєва сила, тому ми маємо максимально їх підтримувати. Ми віримо в незалежні мультибрендові магазини, що працюють для своїх локальних спільнот. Коли ми робимо з ними спільні проєкти, щоб підтримати їх локально — це корисно і для нас. Гадаю, йдеться про готовність зробити зайвий крок одне для одного, про взаємну підтримку. Звісно, врешті-решт, ми всі в бізнесі — і маємо заробляти, щоб рухатися далі. Але зробити так, щоб це працювало і для постачальників, і для клієнтів — ось наш шлях.

3. Worn in, not worn out — близьке й нам.
Цей принцип ми поділяємо всією командою. Улюблений одяг не старіє — він набуває характеру. Як у вас розвивається напрямок збереження та відновлення речей? І чи можете поділитися власними улюбленими айтемами, які вже прожили з вами не одну історію?
Переважно я ношу прототипи, над якими працюю зараз — але, звісно, в кожного з нас є улюблені речі, які ми знову й знову дістаємо з шафи. У мене збереглося кілька виробів ще з нашої першої колекції — 16 років тому — і я досі їх ношу. Але, мабуть, найулюбленіша річ — це оливкові штани Fatigue, яким близько десяти років. Це була наша перша модель надшироких fatigues, з неймовірної японської тканини. Зараз вони вже добряче вицвіли й зносились — і від того тільки кращі.
Я вважаю, що лагодити й повторно використовувати одяг — це чудово. Принцип “Купуй менше, але краще” завжди був в центрі нашої філософії. Купувати — і цінувати. А якщо настав час змін — продавати улюблені речі далі. Сьогодні існує багато чудових платформ для перепродажу вживаного, але улюбленого одягу.
4. Ваш брендинг — про деталі для тих, хто бачить.
Ми захоплюємося вашим підходом до візуальної комунікації — відсутність очевидного логотипу, але водночас відчутна ідентичність: Ghost Patch, відтінки гудзиків, контрастна нитка... Як виникла ідея такого "прихованого" брендингу? І чи плануєте його розвивати?
Мабуть, коли ми запускали бренд, ми були дуже проти логотипів. Іноді логотип на футболці чи ще десь може бути доречним, але я ніколи не думав, що назва бренду на кожному ґудзику й блискавці робить річ кращою. Вона не працює від цього краще й не служить довше — це, як на мене, просто марнування.
Так, у нашому одязі є тонкі деталі, які скажуть “це UW” — якщо знаєш, куди дивитися. Але це не кричуще. Це, як ви й кажете, тихо — і, сподіваємось, зі смаком.
Я не надто багато думаю про ці речі — вони здебільшого з’являються природно, коли ми розробляємо нові тканини, фасони чи техніки. Люди часто кажуть, що наш одяг легко впізнати як Universal Works, що в нього є власний стиль і почерк. Для мене це, можливо, занадто особисте, щоби бачити це ззовні — це просто все, що я люблю й відчуваю, виражене через одяг.
5. Ваші колаборації завжди мають глибину.
Завжди відчувається, що за ними — спільні цінності та взаємний інтерес. Як ви обираєте партнерів для колаборацій? Якими мають бути ці люди чи бренди, щоб співпраця відбулась?
Більшість наших колаборацій починаються з друзів — із людьми, з якими ми маємо зв’язок і взаємну повагу. Ми завжди сподіваємось чогось навчитися з кожної співпраці — і отримати задоволення від самого процесу. Це ніколи не про гроші — радше про спільні цінності та бажання здивувати або порадувати клієнтів. Але завжди, завжди — про якісний продукт (і ніколи — про заробіток).

6. Музика як душа стилю.
Музика — важлива частина вашої ДНК, це відчувається. Які гурти, треки або альбоми цього літа є вашими улюбленими? І чи є пісня, група чи альбом, яка, на вашу думку, найточніше передає дух Universal Works?
Так, музика завжди мала великий вплив. Від підліткових років, коли ми росли у британських молодіжних культурах, і до сьогодні — завжди є певний “саундтрек” до того, що ми робимо.
Поки я пишу це, сиджу в кав’ярні в Токіо, у навушниках — мікс японського джазу й старого британського панку. Еклектика. Іноді все залежить від моменту й місця.
Цього літа я багато слухав джаз — як класику на кшталт Майлза Девіса, так і нову британську сцену: Ezra Collective, а також Little Simz, у якої джазовий вайб переплітається з хіп-хопом.
Але якщо обрати щось одне — нехай буде стара композиція Peace Piece Білла Еванса. Це своєрідна заява — така, якої ми всі зараз потребуємо.
7. В Україні у вас багато поціновувачів.
І з кожним роком спільнота лише зростає. Для нас велика честь офіційно представляти ваш бренд. Що б ви хотіли сказати українським прихильникам Universal Works?
Єдині слова, які спадають на думку — це слова захоплення. Вами, вашим концепт-стором, вашими клієнтами. Те, що попри все, що відбувається у вашій країні останні роки, ви зберігаєте бодай якусь частинку “нормальності” у житті — щодня наповнюєте дні сенсом, продовжуєте робити свою справу, відкриваєте нові простори й ростете далі — я відчуваю величезну повагу й підтримку до вас.
Це інтерв’ю для нас дуже важливе.
Бо Universal Works — це не просто бренд. Це культура, в якій нам близьке все: людяність, тиша, довговічність, смак.
І ми вдячні Девіду Кейту за відвертість, за повагу — і за речі, які ми носимо роками.